harm-mandy.reismee.nl

Cuzco

Hoi allemaal,

Allereerst bedankt voor de leuke berichtjes die we hebben ontvangen na ons eerste blog. Het is ontzettend leuk om te horen dat onze reis zo nauw gevolgd wordt door het thuisfront. Met ons gaat alles (weer) goed.

Afgelopen maandag zijn we vanuit Lima naar Cuzco gevlogen. Een korte vlucht, met veel turbulentie dat wel. Mandy smulde tijdens de vlucht van de "Inka popcorn" en Harm kreeg een smerig Peruviaans cakeje. Met de taxi naar onze Casa Familiair gegaan waar we werden opgewacht door de familie en een thermoskan coca thee, heel leuk. Op de hoek van de straat nog even iets gegeten voor het ongelofelijke bedrag van zes euro! Hiervoor kregen we een soepje, kip met friet en rijst en cola. Goed voor de portemonnee zo'n avondje want verder is Peru in verhouding behoorlijk duur

De volgende ochtend werden we allebei wakker met een zwaar hoofd. Niet zo gek aangezien Cuzco op een hoogte van 3400 meter boven zee ligt. We hebben het rustig aan gedaan maar zijn 's middags toch de stad in gegaan. Onder andere Korikancha (een oud klooster bovenop een Inca tempel) en plaza de Armas bezocht. Cuzco is in alle opzichten een adembenemend. De stad straalt veel kunst en cultuur uit maar zodra we tien treden omhoog liepen, moesten we echt even bijkomen. Opvallend is dat de mensen er totaal anders uitzien. Veel mensen lopen nog in traditionele klederdracht en Roel van Velzen zou zich hier een reus voelen, zo klein is iedereen hier. 's Avonds gegeten in een leuk uitziend restaurant. Het eten viel echter een stuk minder leuk, een paar uur later lag Harm's pizza namelijk al in een zakje. Vanochtend ging het gelukkig weer een stuk beter en hebben we de wijk San Blas bezocht. Prachtige authentieke wijk in met gezellige straatjes. Jammer genoeg kwam de regen regelmatig met bakken uit de hemel dus af en toe even schuilen. Vanavond hebben we de briefing van onze tour naar Machu Picchu gehad die morgen begint. We hebben er ontzettend veel zin in en zullen jullie als we terug zijn verblijden met ons volgende verhaal.

Adios,

Harm en Mandy

paul burgers

Zo te horen hebben jullie het weer prima naar je zin alleen het eten is wel even wennen. Als de Peruanen zo klein zijn zullen ze wel helemaal vreemd opkijken als ze jullie zien. Geniet van je mooie tocht naar Macchu Pizcu ,we kijken weer uit naar jullie volgende verhaal

Marian

Wat een leuk verhaal weer! Fijn dat jullie toch weer redelijk fit aan de Inca trail kunnen beginnen. Hopelijk wordt dat een mooi avontuur! We kijken uit naar jullie volgende verhaal.
Liefs! XX

oma

waarom hadden jullie geen paraplu meegenomen
haha leuk verhaal lieve groetjes oma xx

marleen

Lijkt me een leuke stad Cuzco. We hebben jullie vorige verhaal uitgeprint voor de oma's. Zij genieten ook mee.
Veel plezier tijdens jullie tocht naar Machu Picchu!

Carla van Bree

Hallo wereldreizigers, ze kijken daar dus letterlijk tegen jullie op. Vreemde gewaarwording lijkt me dat!
Geniet van jullie volgende avontuur!

Nellie

Leuk om jullie zo te volgen, kijk uit naar het volgende verslag Nellie en PP

Raymond

Hoi harm en mandy, ik haak nu pas aan. Kreeg zojuist de links van paul door. Prachtige verhalen, echt een schrijver. Je kunt zo als blogger aan de gang voor floortje dessing! We zullen je met veel belangstelling deze week blijven volgen. Vrijdag vertrekken wij voor ons avontuur richting sri lanka. Heel veel plezier, de groetjes en tot een volgend schrijven!

francien

Jongens wat geweldig he? de dingen die jullie zien!
Totaal andere cultuur en mensen. Geniet ervan!